Het is nu ma 24 jun 2019, 17:13

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 Rondreis in Discovery II België - Iran - België 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Hallo!

Van september tot aan de feestdagen zijn mijn vriendin en ik van plan om met onze Discovery II een zotte rondreis te maken. Door Europa richting Turkije, Georgië, Azerbeidzjan en Iran. Terugkeren doen we via Armenië, terug door Turkije en vervolgens Albanië, Griekenland en Italië. Het is de eerste keer dat we zoiets ondernemen, dus alle tips/hulp/adviezen zijn welkom!

- Zijn er naast de ervaringen die op dit forum al gedeeld zijn nog ervaringen in de landen die we zullen doorkruisen? 4x4 tracks die de moeite (maar ook niet té uitdagend) zijn? Liever geen dure roadbooks, ons budget laat dat niet toe :wink:

- We zijn bezig met onze Discovery klaar te maken voor zo'n lange reis. Zijn er naast een gewoon grondig onderhoud nog zaken die best eens vernieuwd worden voor een lange reis met veel km's? Op welke 'roadside repairs' bereiden we ons best voor? Welke reserve onderdelen nemen we best mee in de auto?

Alvast bedankt!
Alles is welkom

Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

di 20 maart 2018, 10:09
Profiel

Antwoord met een citaat
Op dit forum ga je meer mensen met ervaring met dergelijke reizen vinden: https://overlanders.be/
Ik heb weet van meerdere reizigers daar die dezelfde reis al gemaakt hebben.

Je moet je er wel aanmelden.

Yohani :P

di 20 maart 2018, 10:58
Profiel

Antwoord met een citaat
Kameraad heeft verleden jaar Augustus/September vier à zes weken Iran gedaan.Discovery I 2.8 tgv.Hij heeft mij verleden week alle foto"s doorgestuurt.ene keer hulp van militairen moeten hebben om ontzet te worden.
Rob

di 20 maart 2018, 11:43
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Hey aaseys,

Ik vertrek in oktober dezelfde richting uit, Iran en dan Pakistan, Indie. Ik rij wel op via Albanië Griekenland. Ik rij alleen met de defender en heb wat meer tijd dan jullie, misschien haal ik jullie wel in. Zin om eens af te spreken? Komen jullie naar de paasbrunch?

Tony-ontheroad@hotmail.com

https://www.instagram.com/tony_ontheroad/

di 20 maart 2018, 18:05
Profiel

Antwoord met een citaat
Yup,

Ik rij in juni naar Georgië via Oekraïne en Rusland. Enfin, dat is toch de bedoeling, want ik heb geen zin om een Russische raket op mijn dak te krijgen. :mrgreen:
De focus ligt op Georgië, waar ik een maand voor uittrek. De auto zal daar vervolgens een aantal maanden blijven staan, en ik keer terug met het vliegtuig. Later doe ik dan wel weer een volgende etappe. Nummer 1 op de wishlist is immers Tadjikistan. Maar dat is toekomstmuziek. Eerst tot in Georgië zien te geraken.

Contacteer mij vanaf midden juli gerust indien je vragen zou hebben i.v.m. mijn eerste etappe!

Greetz,

Gunter

wo 04 apr 2018, 18:37
Profiel

Antwoord met een citaat
Hey Gunter,
Georgië via Ukraine is wel de avontuurlijke route, opletten in oost Ukraine en ook het deel in Rusland. Waarom niet gewoon via Turkije? Zeker zo mooi en veel simpeler/veiliger.
Een maand is zeker genoeg en Georgië zelf is ook mooi en veilig.
Mijn vrienden zijn er vorig jaar gepasseerd http://www.wanderingsouls.be/georgia-a-lovehate-affair/

wo 04 apr 2018, 19:53
Profiel

Antwoord met een citaat
Bedankt voor de link, ga ik zeker es bekijken!
Turkije heb ik al es met de auto gedaan (gewone auto in 1995), ook de Zwarte Zee-kust daar. Bovendien is brandstof in Turkije merkelijk duurder dan in Oekraïne en Rusland + de route is ietsje langer (maar niet veel) en er is links en rechts péage.
Nadeel van de Russische route is dan weer de kost van het (transit)visum.
Wat wel vaststaat is dat ik gewoon 6 dagen non-stop ga rijden tot aan de grens met Georgië, dus dat ik Turkije al bezocht heb is dan op zich niet zo belangrijk. Maar toch, Oekraïne en Rusland lijken mij nog wel iets... :wink:
Wel nog in detail uit te vlooien, want als het een 'no go' is, dan ga ik ook geen kuren uithalen...

Overlander schreef:
Hey Gunter,
Georgië via Ukraine is wel de avontuurlijke route, opletten in oost Ukraine en ook het deel in Rusland. Waarom niet gewoon via Turkije? Zeker zo mooi en veel simpeler/veiliger.
Een maand is zeker genoeg en Georgië zelf is ook mooi en veilig.
Mijn vrienden zijn er vorig jaar gepasseerd http://www.wanderingsouls.be/georgia-a-lovehate-affair/

wo 04 apr 2018, 19:59
Profiel

Antwoord met een citaat
de kameraad van de Rob hier.... in september - oktober dus in Iran geweest, zorgen voor visum en carte de passage vooraleer je vertrekt, kan je ook referenties geven voor woestijn Lut te verkennen (verplicht met plaatselijke gids vanwege nabijheid Afganistan) magnifiek en letterlijk de warmste plaats op de wereld. Verder heel gastvrij en vriendelijk volk, altijd wild gecampeerd en op een keer na heel goed meegevallen. En zelfs die ene keer dat we door militairen ontzet zijn was heel vriendelijk. Mooi land : natuur en kultuur. by the way gasoil 10 ct/liter

zo 20 mei 2018, 13:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]