Het is nu wo 19 jun 2019, 20:01

Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 where to start 
Auteur Bericht
xrover member

Antwoord met een citaat
is me wijsgemaakt... dat je stil valt op helling, alles loslaten, in achteruit zetten en laten glijden..

def 90 td5

Laatst bijgewerkt door LandyK op za 07 nov 2015, 10:05, in totaal 1 keer bewerkt.

vr 06 nov 2015, 23:30
Profiel

Antwoord met een citaat
Ja als het droog is. Maar ik raad je dat niet aan op een zeer gladde helling ;)

za 07 nov 2015, 00:13
Profiel
Antwoord met een citaat
In een notendop: bij 'stallen', vermijden dat je wielen blokkeren. Geblokkeerde wielen rollen niet, maar glijden. Iets dat glijdt, dat kan je niet sturen.

De veiligste optie wanneer je 'stalt', is de motor af, in achteruit steken, rem en ontkoppeling los, motor starten en in ralentie naar beneden rijden. MET DE VOETEN VAN REM EN ONTKOPPELING BLIJVEN!

Indien je zou moeten remmen voor een voor- of achterligger, dan ben je niet aan 't off-roaden, maar wel voor reetkever aan 't spelen. AFSTAND HOUDEN!

Remmen heb je eigenlijk bij off-roaden (bijna) nooit nodig. Bergaf rijden zonder remmen is simpel: afhankelijk van de hellingsgraad in 1ste of 2de en afblijven met je voeten van de ontkoppeling en de rem. Gewoon in ralentie naar beneden rijden, heel eventueel daar waar nodig een beetje gas bijgeven zodat je rijdt en niet glijdt. Altijd zo recht mogelijk een helling af (en ook op) rijden! Zijwaarts rijden = zijwaarts kantelen...

Wanneer heb je een rem nodig? Als 'footlocker' indien je geen sperdifferentieel in jouw as hebt steken bij een cross-axle...

Ergens oprijden: afhankelijk van bandengrip... De puma's gaan niet rap 'stallen', maar kunnen wel - zoals elke andere terreinwagen - zonder grip vallen. Dit vang je op door voldoende momentum te hebben. Dit moet je voelen, en dat gevoel krijg je door ervaring...

Wil je écht off-road leren rijden? Koop een Series... Een Defender kan door zijn capaciteiten al eens een (klein) foutje onbestraft laten. Een Serieske niet. Daarmee moet je het terrein lezen, en ... HARD WERKEN! (Geen servo, geen power, ...)

Laatst bijgewerkt door Anonymous op za 07 nov 2015, 01:35, in totaal 1 keer bewerkt.

za 07 nov 2015, 01:27
Antwoord met een citaat
Verwijderde post

Laatst bijgewerkt door Anonymous op vr 08 jan 2016, 11:54, in totaal 1 keer bewerkt.

za 07 nov 2015, 01:33
Antwoord met een citaat
Daarmee rij je naar de bakker, niet off-road :mrgreen:

Sorry, geen idee: ik heb geen ervaring met een automaat, al zeker niet off-road. Als er iets is wat ik niet zou willen, is een terreinwagen om te off-roadrn met een automaat.: ik wil zelf bepalen welke versnelling ik neem...

Je kan toch ook op de motor remmen met een automaat? Je hebt toch "1", "2", en "D"? Ik zou zeggen, op "1" zetten, al.zal ik waarschijnlijk gevierendeeld worden door de ervaren automaat-off-roader...

za 07 nov 2015, 01:37
Antwoord met een citaat
Automaten kunt ge in regel niet starten 'in vitesse'. Dus dat in achterhuid zetten, starten en die bult achterhuid hafrijden...forget it.

za 07 nov 2015, 09:13
xrover member

Antwoord met een citaat
eL Tee schreef:
Daarmee rij je naar de bakker, niet off-road :mrgreen:

Sorry, geen idee: ik heb geen ervaring met een automaat, al zeker niet off-road. Als er iets is wat ik niet zou willen, is een terreinwagen om te off-roadrn met een automaat.: ik wil zelf bepalen welke versnelling ik neem...

Je kan toch ook op de motor remmen met een automaat? Je hebt toch "1", "2", en "D"? Ik zou zeggen, op "1" zetten, al.zal ik waarschijnlijk gevierendeeld worden door de ervaren automaat-off-roader...

Low range, HDC aan, van 't landschap genieten. :)

-Oh? Can I have another one?
-Sorry mate.

1979 SIII 88" 2,5 N/A - 1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2014 D4

do 12 nov 2015, 11:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2