Het is nu wo 26 feb 2020, 05:14



Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Conversie trommelremmen naar schijfremmen 
Auteur Bericht

Geregistreerd: di 09 feb 2010, 17:59
Berichten: 387
Woonplaats: Meise
Antwoord met een citaat
Moet trommelremmen volledig veranderen vanachter en was aan het zoeken op bearmach voor stukken;

echter alles moet veranderd worden. Pompje, achterplaat, trommel zelf, ....

En is precies een kostelijke affaire. ik was nu een beetje aan het rond zoeken op het internet en heb een zeer simpele conversie kit gevonden om naar schijfremmen om te schakelen wat me maar de helft van de prijs zou kosten indien ik voor deze optie ga.

op zich qua onderhoud later zal dit ook veel makkelijker zijn, veiligere remmen, ... dus veel voordelen op weinig nadelen.

Natuurlijk voor de keuring is dit een andere zaak. Gezien wagen als oldtimer is ingeschreven is dit momenteel niet meteen een probleem maar je weet nooit naar de toekomst toe. Echter risico ben ik precies nog bereid om te nemen op dit moment.
Hopelijk tegen dat ik terug naar de keuring moet zijn ze tegen dan al vuil genoeg dat ze niet zien dat het origineel is :s

Echter ik vroeg me af af wat de meningen hier zijn.

Volgende kit had ik gevonden. Op zich vind ik het nog slim gevonden:
https://www.red-winches.com/products/re ... on-lr/109/

Ziet er ook nog iets uit dat indien ik na de keuring ga ik nog makkelijk op een dag terug kan omvormen. Dit in de plaats als wanneer ik een volledige as verander.

_________________
Land Rover closest thing to heaven on earth


do 05 apr 2018, 09:40
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 aug 2004, 18:49
Berichten: 7108
Woonplaats: Tessenderlo
Antwoord met een citaat
En waarom geen plug and play as van een disco ?

Die koop je voor weinig geld.

grts

Steven

_________________
Ninety met 3.5 V8 RRC motor en ZF automaat.
Td5 chassis.
Megajolt
Pto superwinch
Home made rolkooi.
Defender DCPU 2008
I also suspect it is built by drunken football hooligans


do 05 apr 2018, 16:41
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 jun 2004, 19:59
Berichten: 4025
Woonplaats: Merelbeke
Antwoord met een citaat
Ik ben zelf op zoek naar een asbehuizing van een Ninety tot met 200TDI van trommelremmen. Sorry voor het kapen van de topic. 8)

_________________
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Het zal wel aan mij liggen.
Afbeelding


do 05 apr 2018, 16:51
Profiel

Geregistreerd: di 09 feb 2010, 17:59
Berichten: 387
Woonplaats: Meise
Antwoord met een citaat
zeerover schreef:
Ik ben zelf op zoek naar een asbehuizing van een Ninety tot met 200TDI van trommelremmen. Sorry voor het kapen van de topic. 8)


Heb nog extra as behuizing liggen eventueel

_________________
Land Rover closest thing to heaven on earth


do 05 apr 2018, 17:25
Profiel

Geregistreerd: di 09 feb 2010, 17:59
Berichten: 387
Woonplaats: Meise
Antwoord met een citaat
steven 90 schreef:
En waarom geen plug and play as van een disco ?

Die koop je voor weinig geld.

grts

Steven


Omdat dit systeem me makkelijker lijkt en voor 50pond is dit toch niet zo duur. Kan Discovery as goedkoper vinden.
Hiernaast kan ik met dit gemakkelijker terug gaan naar trommel remmen moest de keuring er terug komen voor oldtimers. En kan je na keuring precies ook gemakkelijk terug switchen. Leek me wel handig Neen? Op zich is dit gwn trommel rem verwijderen spacer zetten en schijf op zetten.

_________________
Land Rover closest thing to heaven on earth


do 05 apr 2018, 17:28
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 aug 2004, 18:49
Berichten: 7108
Woonplaats: Tessenderlo
Antwoord met een citaat
Klopt volledig, als je inderdaad enkel deze dingen nodig hebt en dan schijven en klauwen dan ben je snel omgebouwd

Laat iets weten hoe het gegaan is, misschien dat ik dit dan ook ga doen ipv as volledig wisselen. :)

_________________
Ninety met 3.5 V8 RRC motor en ZF automaat.
Td5 chassis.
Megajolt
Pto superwinch
Home made rolkooi.
Defender DCPU 2008
I also suspect it is built by drunken football hooligans


do 05 apr 2018, 18:31
Profiel

Geregistreerd: di 09 feb 2010, 17:59
Berichten: 387
Woonplaats: Meise
Antwoord met een citaat
steven 90 schreef:
Klopt volledig, als je inderdaad enkel deze dingen nodig hebt en dan schijven en klauwen dan ben je snel omgebouwd

Laat iets weten hoe het gegaan is, misschien dat ik dit dan ook ga doen ipv as volledig wisselen. :)


Zij zeggen dat ik zelfde schijven en calipers als vooraan kan plaatsen. Echter vraag me af of ik hier iets over het hoofd zie gezien hubs toch niet hetzelfde zijn

_________________
Land Rover closest thing to heaven on earth


do 05 apr 2018, 19:35
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 aug 2004, 18:49
Berichten: 7108
Woonplaats: Tessenderlo
Antwoord met een citaat
Dan wordt het al minder interessant, zelfde schijven en blokken als vooraan ?

Dan gaat die achteraan even hard remmen als vooraan, gaat dat dan niet altijd snel blokkeren ?

_________________
Ninety met 3.5 V8 RRC motor en ZF automaat.
Td5 chassis.
Megajolt
Pto superwinch
Home made rolkooi.
Defender DCPU 2008
I also suspect it is built by drunken football hooligans


vr 06 apr 2018, 06:22
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 sep 2003, 10:57
Berichten: 2748
Woonplaats: Herentals
Antwoord met een citaat
baudts schreef:
steven 90 schreef:
Klopt volledig, als je inderdaad enkel deze dingen nodig hebt en dan schijven en klauwen dan ben je snel omgebouwd

Laat iets weten hoe het gegaan is, misschien dat ik dit dan ook ga doen ipv as volledig wisselen. :)


Zij zeggen dat ik zelfde schijven en calipers als vooraan kan plaatsen. Echter vraag me af of ik hier iets over het hoofd zie gezien hubs toch niet hetzelfde zijn



Zelfde Calipers als vooraan zal niet zijn .Dat is om te verongelukken.De meeste remkracht moet op de voorwielen.
Achteraan mogen het er maar zijn met twee zuigertjes.Vooraan vier.
ps;Bij een LR 110 met trommelremmen zit er een remkracht reducer tegen het chassis rechts ter hoogte van remtrommel transmissie rem.

Rob


Laatst bijgewerkt door De Rob op vr 06 apr 2018, 09:56, in totaal 1 keer bewerkt.



vr 06 apr 2018, 09:51
Profiel WWW

Geregistreerd: di 09 feb 2010, 17:59
Berichten: 387
Woonplaats: Meise
Antwoord met een citaat
Heb ondertussen ergens op een forum gevonden die dit heeft gedaan bij een disco op een salsbury as en precies toch niet zo eenvoudig
Inderdaad hier hebben ze ook de bedenking gemaakt voor de kracht achteraan en hebben ze andere remcilinders geplaatst. :s
heb de vraag ondertussen ook eens gesteld aan de fabrikant.

****the red winches bracket is made for Rover stle rear axle but will work with modification for Sals (important later)****

Steps:

Install speed bleeders into all calipers
Remove rear wheels and place truck on axle stands
Remove drive flange bolts and axle circlip
Remove drive flange and slide out axle
Remove drum retaning screw (may have to be drilled out)
Slack both adjusters on the backing plate with 13mm deep 6 point socket
Remove drum ( may need to be hammered off)
Loosen 11mm brake line fitting but leave in place on wheel cylinder
Bend back lock plate on the outer hub nut
Remove outer hub nut
remove lock plate
Remove inner hub nut
Yank entire hub assembly and put aside
Remove the six 17mm head bolts and nuts around the center of the stub axle (nut on the outside face of the axle flange)
Now remove brake line from the wheel cylinder and cap it with a rubber plug to avoid a mess
Tap or yank off backing plate
Keep the round bolt head spacer part # FRC3147
Put the fresh races and newly greased bearings into your FRC6139 front disc hubs and install the rear hub seal as deep as it will go, lips facing out
Install the new rotors onto the hubs with fresh lock washers or red locktite (or both)
Cleanup the stub axle with some red scotchbrite pad then brake or carb cleaner
Lightly grease the stub axle to aid assembly
Pack grease into the lips of the rear hub seal
Cut FRC3147 (spacer we kept from the dum setup) into two pieces so you have two equal sizes spacers with three bolt holes each, stack these together.
We will use these spacers to mount the Red winches bracket
With three fresh long bolts and nuts from the Red winches hardware kit mount the bracket on the 2o'clock position on the axle
Use the thick and thin washers from the kit to align with the hub and rotor combo
Slide hub and rotor onto the stub axle (may need to wacked with a piece of wood or a deadblow as the new bearings are a tight fit)
Install one of the hubnuts enough to keep it in place
Install one of the calipers with the included hardware from the red winches hardware kit
Eyeball that the caliper is square to the rotor and centered over the rotor, if not remove or add washers to the red winches bracket and cut up spacers
(My truck only needed one thin washer on each bolt for the caliper to be dead center)
Now remove the hub, rotor, caliper
Install the rest of the bolts and tourque to spec adding loctite
Reinstall the hub, rotors, caliper, ect
Install hutnut, locking plate (replace if it is really jacked up) and outer hub nut
Install axle shaft
Install drive member and circlip

Sit back and relax you are 1/2way there !

****TAKE NOTE on the short side of the axle you will need to notch the lower shock mount by 3/8 of an inch to allow the bracket and caliper to fit***


You have a decision to make now. you can leave the stock hardlines in place or replace them with flexlines and banjo bolts. I opted to move to flex lines as the hard lines are very close to the coils and the banjo will fit tighter and be more resistant to abrasion, AND it makes bleeding the nearly horizontal calipers much easier.


For my rear flex lines I used parts from pegasus racing:

1x 3-18-S-B 18in an3 flex line with swivel fitting one side and banjo on the other
1x 3-40-s-b 40in an3 flex line with swivel fitting one side and banjo on the other
4x 3241-3/8 soft copper 10mm or 3/8 crush washer
2x 3242-003 banjo bolt 10mmx1 short
2x 3265-16 male 10mmx1 convex to an3 male adapter


Frankly I measured the lines two times and the are still a little short so you can add 3-4in to the line lengths to give yourself more room.

The banjos will need to be shortened by about 5mm to avoid bottoming out in the caliper, i used a cutting disc to do this

Put the metric to an adpaters in the "T" mounted on your axle diff cover
Install the shortened banjos with crush washers finger tight
Route flex line to the "T" and tourque
Now tourque the banjo bolts


OK 75% of the way there !

***From this point on im going to assume you know how to identify and create brake line nuts/flares/ect***

I wanted to reaplace the absolute garbage LR booster options and the garbage masters. After some research I found that a universal style 3 and 3/8 square pattern hot rod/chevy style brake booster will fit the Defender pedal box with minimal mods.

I settled on a 11in dual diaghpram brake booster as its was the largest I could find and that would fit my RHD truck, LHD may be different.
I also decided on a Corvette syle 1 1/8 in dual circut master. These are widely avialable but, make sure to get one rated for disc/disc applicaitons. Disc/Drumn versions will have a 10lb residual valve built into the rear circut that will cause the rear discs brakes to drag.

Booster
100% Brand New Universal 11 Dual Diaphragm Zinc Brake Booster Hot Rod Street | eBay
Master:
Tuff Stuff Performance #2071NB - TUFF STUFF Performance Accessories
You can also just buy a combo unit with a Dual 8in or dual 9in booster. All will fit and work, when i first built this i used a dual 8in to conserve space (that i didnt need to) and it worked 95% as well as the dual 11in
For example:
Tuff Stuff Performance #2124NB - TUFF STUFF Performance Accessories
I also added a wilwood 2lb residial valve to the rear circut only. I assumed that the nearly horizontal rear caliper mounting may cause issues with fluid runback. This wasnt the case but it cant hurt.
https://www.summitracing.com/parts/w...3783/overview/
And to top it all off I used a SSBC single circut bias valve to control the flow of fluid to the rear brakes. Since the massive calipers have insane stopping power,if the truck is unloaded or not towing they can lockup to easily, this allows for adjustment of the rear circut bias(power).
Buy Universal Aluminum Adjustable Proportioning Valve for Rear Brake Bias at SSBC


The Steps for install:

Remove round covers from the side of the pedal box
Remove cotter pin from pedal arm pin
Push pin out and let fall to the floor of the truck
Collect up the pin, cotter and the heavy washers, put aside
Remove brake lines going into the stock master, note the position
remove 17mm nuts holding stock master to booster
remove stock master
remove 4 nuts holding stock booster to pedal box
remove vac hose from booster
remove booster
Measure the height of the pedal rod clevis ont the stock booster and note it
Using cutting disc cut off the clevis from the stock booster flush with the rear of the clevis
Discard stock booster
Place clevis in a vise and centerpunch the rear of the clevis
Drill with 21/64 or similar size
Tap clevis for 3/8-24 (fine thread)
INstall tapped clevis to aftermarket booster and check for height
Aftermarket booster rod will have to be trimmed aby about 5mm height to allow for pedal assembly and pin to line up
Remove clevis, mark and trim rod
INstall 3/8-24 jam nut then clevis with blue locktite
MEasure height then tourque into place
Aftermarket booster is now ready to mount
Looking that the defender pedal box you will see that the inner unused bolt holes are reeeeealy close to the bolt pattern of the aftermarket booster.
Using a unibit open up the holes and test fit the booster until good to go.
Install aftermarket booster onto defender pedalbox with opened up holes
Install pedal arm pin, washers and cotter pin after greasing them up.
Using a grease pencil or girlfriends nailpolish mark the end of the boosters actuator rod (part that pokes into the master)
Slide new master onto the booster then check that your booster and master are mating correctly, you should now have paint or grease on both the actuator rod and the master
If you do not have markings on both sides adjust the actuator as needed (some are threaded some need shims)
Create your required brake lines and fittings
I plumbed a 2lb resudial valve into the rear circut, this is optional
I also plubmed the SSBC brake bias valve ****AFTER**** the LR PWDA valve mounted on the bulkhead (see pics)
You plumb this after to avoid the PWDA from indicating a pressure issue on the rear circut.
IF you havent already rebuilt your PWDA now is a good time to (see my other post on this subject) or remove it, your choice
http://www.defendersource.com/forum/...ve-116281.html
Bench bleed your new master then install into the booster
If you have the old style coolant overflow tank it may need to be moved over an inch or so, or just temporarly removed to install the master.
Now hook up you new lines and bleed your brakes!

_________________
Land Rover closest thing to heaven on earth


vr 06 apr 2018, 09:53
Profiel

Geregistreerd: di 09 feb 2010, 17:59
Berichten: 387
Woonplaats: Meise
Antwoord met een citaat
Heb ondertussen ergens op een forum gevonden die dit heeft gedaan bij een disco op een salsbury as en precies toch niet zo eenvoudig
Inderdaad hier hebben ze ook de bedenking gemaakt voor de kracht achteraan en hebben ze andere remcilinders geplaatst. :s
heb de vraag ondertussen ook eens gesteld aan de fabrikant.

****the red winches bracket is made for Rover stle rear axle but will work with modification for Sals (important later)****

Steps:

Install speed bleeders into all calipers
Remove rear wheels and place truck on axle stands
Remove drive flange bolts and axle circlip
Remove drive flange and slide out axle
Remove drum retaning screw (may have to be drilled out)
Slack both adjusters on the backing plate with 13mm deep 6 point socket
Remove drum ( may need to be hammered off)
Loosen 11mm brake line fitting but leave in place on wheel cylinder
Bend back lock plate on the outer hub nut
Remove outer hub nut
remove lock plate
Remove inner hub nut
Yank entire hub assembly and put aside
Remove the six 17mm head bolts and nuts around the center of the stub axle (nut on the outside face of the axle flange)
Now remove brake line from the wheel cylinder and cap it with a rubber plug to avoid a mess
Tap or yank off backing plate
Keep the round bolt head spacer part # FRC3147
Put the fresh races and newly greased bearings into your FRC6139 front disc hubs and install the rear hub seal as deep as it will go, lips facing out
Install the new rotors onto the hubs with fresh lock washers or red locktite (or both)
Cleanup the stub axle with some red scotchbrite pad then brake or carb cleaner
Lightly grease the stub axle to aid assembly
Pack grease into the lips of the rear hub seal
Cut FRC3147 (spacer we kept from the dum setup) into two pieces so you have two equal sizes spacers with three bolt holes each, stack these together.
We will use these spacers to mount the Red winches bracket
With three fresh long bolts and nuts from the Red winches hardware kit mount the bracket on the 2o'clock position on the axle
Use the thick and thin washers from the kit to align with the hub and rotor combo
Slide hub and rotor onto the stub axle (may need to wacked with a piece of wood or a deadblow as the new bearings are a tight fit)
Install one of the hubnuts enough to keep it in place
Install one of the calipers with the included hardware from the red winches hardware kit
Eyeball that the caliper is square to the rotor and centered over the rotor, if not remove or add washers to the red winches bracket and cut up spacers
(My truck only needed one thin washer on each bolt for the caliper to be dead center)
Now remove the hub, rotor, caliper
Install the rest of the bolts and tourque to spec adding loctite
Reinstall the hub, rotors, caliper, ect
Install hutnut, locking plate (replace if it is really jacked up) and outer hub nut
Install axle shaft
Install drive member and circlip

Sit back and relax you are 1/2way there !

****TAKE NOTE on the short side of the axle you will need to notch the lower shock mount by 3/8 of an inch to allow the bracket and caliper to fit***


You have a decision to make now. you can leave the stock hardlines in place or replace them with flexlines and banjo bolts. I opted to move to flex lines as the hard lines are very close to the coils and the banjo will fit tighter and be more resistant to abrasion, AND it makes bleeding the nearly horizontal calipers much easier.


For my rear flex lines I used parts from pegasus racing:

1x 3-18-S-B 18in an3 flex line with swivel fitting one side and banjo on the other
1x 3-40-s-b 40in an3 flex line with swivel fitting one side and banjo on the other
4x 3241-3/8 soft copper 10mm or 3/8 crush washer
2x 3242-003 banjo bolt 10mmx1 short
2x 3265-16 male 10mmx1 convex to an3 male adapter


Frankly I measured the lines two times and the are still a little short so you can add 3-4in to the line lengths to give yourself more room.

The banjos will need to be shortened by about 5mm to avoid bottoming out in the caliper, i used a cutting disc to do this

Put the metric to an adpaters in the "T" mounted on your axle diff cover
Install the shortened banjos with crush washers finger tight
Route flex line to the "T" and tourque
Now tourque the banjo bolts


OK 75% of the way there !

***From this point on im going to assume you know how to identify and create brake line nuts/flares/ect***

I wanted to reaplace the absolute garbage LR booster options and the garbage masters. After some research I found that a universal style 3 and 3/8 square pattern hot rod/chevy style brake booster will fit the Defender pedal box with minimal mods.

I settled on a 11in dual diaghpram brake booster as its was the largest I could find and that would fit my RHD truck, LHD may be different.
I also decided on a Corvette syle 1 1/8 in dual circut master. These are widely avialable but, make sure to get one rated for disc/disc applicaitons. Disc/Drumn versions will have a 10lb residual valve built into the rear circut that will cause the rear discs brakes to drag.

Booster
100% Brand New Universal 11 Dual Diaphragm Zinc Brake Booster Hot Rod Street | eBay
Master:
Tuff Stuff Performance #2071NB - TUFF STUFF Performance Accessories
You can also just buy a combo unit with a Dual 8in or dual 9in booster. All will fit and work, when i first built this i used a dual 8in to conserve space (that i didnt need to) and it worked 95% as well as the dual 11in
For example:
Tuff Stuff Performance #2124NB - TUFF STUFF Performance Accessories
I also added a wilwood 2lb residial valve to the rear circut only. I assumed that the nearly horizontal rear caliper mounting may cause issues with fluid runback. This wasnt the case but it cant hurt.
https://www.summitracing.com/parts/w...3783/overview/
And to top it all off I used a SSBC single circut bias valve to control the flow of fluid to the rear brakes. Since the massive calipers have insane stopping power,if the truck is unloaded or not towing they can lockup to easily, this allows for adjustment of the rear circut bias(power).
Buy Universal Aluminum Adjustable Proportioning Valve for Rear Brake Bias at SSBC


The Steps for install:

Remove round covers from the side of the pedal box
Remove cotter pin from pedal arm pin
Push pin out and let fall to the floor of the truck
Collect up the pin, cotter and the heavy washers, put aside
Remove brake lines going into the stock master, note the position
remove 17mm nuts holding stock master to booster
remove stock master
remove 4 nuts holding stock booster to pedal box
remove vac hose from booster
remove booster
Measure the height of the pedal rod clevis ont the stock booster and note it
Using cutting disc cut off the clevis from the stock booster flush with the rear of the clevis
Discard stock booster
Place clevis in a vise and centerpunch the rear of the clevis
Drill with 21/64 or similar size
Tap clevis for 3/8-24 (fine thread)
INstall tapped clevis to aftermarket booster and check for height
Aftermarket booster rod will have to be trimmed aby about 5mm height to allow for pedal assembly and pin to line up
Remove clevis, mark and trim rod
INstall 3/8-24 jam nut then clevis with blue locktite
MEasure height then tourque into place
Aftermarket booster is now ready to mount
Looking that the defender pedal box you will see that the inner unused bolt holes are reeeeealy close to the bolt pattern of the aftermarket booster.
Using a unibit open up the holes and test fit the booster until good to go.
Install aftermarket booster onto defender pedalbox with opened up holes
Install pedal arm pin, washers and cotter pin after greasing them up.
Using a grease pencil or girlfriends nailpolish mark the end of the boosters actuator rod (part that pokes into the master)
Slide new master onto the booster then check that your booster and master are mating correctly, you should now have paint or grease on both the actuator rod and the master
If you do not have markings on both sides adjust the actuator as needed (some are threaded some need shims)
Create your required brake lines and fittings
I plumbed a 2lb resudial valve into the rear circut, this is optional
I also plubmed the SSBC brake bias valve ****AFTER**** the LR PWDA valve mounted on the bulkhead (see pics)
You plumb this after to avoid the PWDA from indicating a pressure issue on the rear circut.
IF you havent already rebuilt your PWDA now is a good time to (see my other post on this subject) or remove it, your choice
http://www.defendersource.com/forum/...ve-116281.html
Bench bleed your new master then install into the booster
If you have the old style coolant overflow tank it may need to be moved over an inch or so, or just temporarly removed to install the master.
Now hook up you new lines and bleed your brakes!

_________________
Land Rover closest thing to heaven on earth


vr 06 apr 2018, 09:53
Profiel

Geregistreerd: di 09 feb 2010, 17:59
Berichten: 387
Woonplaats: Meise
Antwoord met een citaat
Moest ik de conversie nu niet doen. want voor mij leek het ene makkelijk kit om in de toekomst terug te kunnen switchen echter als je ook master cylinders moet vervangen lijkt het me minder interessant.

Op alle parts catalogussen zie ik dat op de back plate van een def bij de trommel remmen normaal 2 bouten moeten staan voor de schoenen aan te passen. echter bij mij staat er maar 1 op. is dit normaal.
ik vindt meestal terug van een one ten echter weet niet of er een verschil is met nintey? in de workshop manual spreken ze voor 90 wel in enkelvoud hierover.

heb gisteren reeds 1 rem open gelegd en weet niet of de trommel rem die geinstallerd is origineel is. heb gezien dat de veren anders zitten boven aan. In de plaats dat deze van de en schoen naar de andere gaat gaat deze onder de rem schoen precies naar de backing plate + die adjusting bouten achteraan waar ik er precies eentje mis :s

2de vraag hier: andere kant is de drum volledig vast. krijg deze er niet achter. heb al geprobeerd met hamer echter komt geen beweging in; iemand een idee om deze los te krijgen. Indien drum kapot is tot daar toe. moet deze volgens mij toch vervangen want al ik met de hand draai dan draait deze de helf van de cirkel goed mee en dan blokkeert ze even tot ik over een bepaald punt geraak. dus volgens mij gaat deze beetje krom staan of oneven afgesleten zijn

_________________
Land Rover closest thing to heaven on earth


vr 06 apr 2018, 09:54
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 aug 2004, 18:49
Berichten: 7108
Woonplaats: Tessenderlo
Antwoord met een citaat
Bij een 90 is er maar 1 bout om de schoenen open te zetten.

Ben je zeker dat je naar de juiste kant hebt gedraaid ? Normaal als je die volledig spel geeft dan krijg je mits een tikje die trommel er wel af, kan vol prut zitten en dan gaat dat wat stroever.

Kan wel zijn dat de regeschroef ook zot draait in dat gek halve maan vertand plaatje, dat heb ik ook eens voorgehad en dan kan je draaien zoveel je wilt je krijgt het geheel niet ontspannen.

_________________
Ninety met 3.5 V8 RRC motor en ZF automaat.
Td5 chassis.
Megajolt
Pto superwinch
Home made rolkooi.
Defender DCPU 2008
I also suspect it is built by drunken football hooligans


vr 06 apr 2018, 16:33
Profiel

Geregistreerd: di 09 feb 2010, 17:59
Berichten: 387
Woonplaats: Meise
Antwoord met een citaat
Voel hem toch precies ontspannen als ik draai zal nog wat meer slagen op de hoop van :D

_________________
Land Rover closest thing to heaven on earth


vr 06 apr 2018, 19:43
Profiel

Geregistreerd: di 09 feb 2010, 17:59
Berichten: 387
Woonplaats: Meise
Antwoord met een citaat
Is dit waar wat ze zegge? lijkt me niet zo simpel gezien men altijd spreekt over assen vervangen dat je gewoon de rem onderdelen zou kunnen overzetten en dat dit zou moeten werken? Alsook dat met kleine calipers je het probleem niet zou moeten hebben van het locke:
the quickest and cheapest way would be to get the back axle of a later 90 that was fitted with rear disc's, then you'll have all the correct bracket,hubs,caliper's that you can transfer to yours, the calipers may need an overhaul before you use them and probably new disc and pad's, doing it this way retain's all the standard Land Rover component's. Also the rear calipers are smaller than the front so you do not end up locking the back end up when lightly loaded. so it should all work just fine.

Ja ben nog altijd een beetje opzoek werk aan het doen en heb het dus nog niet meteen laten rusten :D

heb ondertussen trommelrem eraf gekregen iemand een tip hoe je kan vermijden dat dit in de toekomst terug vastroest?

_________________
Land Rover closest thing to heaven on earth


vr 13 apr 2018, 13:21
Profiel

Geregistreerd: di 09 feb 2010, 17:59
Berichten: 387
Woonplaats: Meise
Antwoord met een citaat
Vraagje,

Ben alles uit elkaar aan het halen voor de nieuwe stukken. Echter ben op aantal dingens gestoten op de as vanachter:

- heb gezien dat de steekassen kant van differentieel beetje beschadigd zijn. Kan dit kwaad of zijn deze zo opnieuw te gebruiken. Kan de oorzaak hiervan zijn dat de rollagers van de differentieel flens kapot zijn? Normaal neem ik deze week de differentieel eraf en dan kan ik zien wat voor schade ik daar heb.
- Hiernaast heb ik ook gezien dat als ik de driving memeber op de steekas plaats dan heb ik een speling van 1 tot2 mm vooralleer deze pakt op de steekas. Wat is hier toegelaten van speling of is hier geen enkel speling toegelaten?
- ik heb ook gezien dat op de bearing sleeve wat putjes zitten tegen het einde. Hoeveel kwaad kan dit op deze plek? kwestie dat als ik een nieuwe dichting plaats de olie er niet uitloopt. Vanaf wanneer dienen deze vervangen te worden?
- vroeg me ook af of het normaal was dat er tussen de binnenste rollager van de hub en de dichting er waty plaats zit waardoor deze rollager naar achter kan bewegen. Dient de dichting tegen deze rollager te komen of is dit normaal?

Foto's van de steekas en de bearing sleeve kan je hier zien: https://goo.gl/photos/69vYoZ3aW4Hw69jc8

thx voor de informatie

_________________
Land Rover closest thing to heaven on earth


wo 18 apr 2018, 08:23
Profiel

Geregistreerd: di 09 feb 2010, 17:59
Berichten: 387
Woonplaats: Meise
Antwoord met een citaat
Hiebij foto's van de vooruitgang https://goo.gl/photos/69vYoZ3aW4Hw69jc8

As staat er ondertussen op echter twee problemen vroeg me af of iemand me kan verder helpen:
- bij het ontluchten van de remmen heb ik precies telkens een verlies van druk als ik op het einde van de pedaal kom. Als ik pedaal half indruk dan blokkeren de remmen vanachter als ik ze verder indruk dan kan je de wielen vanachter weer bewegen. Lijkt me niet normaal :-s vanvoor blijven ze wel geblokkeerd. Komt geen lucht meer uit bij het ontluchten. Iemand een idee?

- wat voor draad zit er in wheelhub om steekassen vast te maken? Wou oude bouten gebruiken van vorige as met trommelremmen echter passen er precies niet in. Zou dit hetzelfde moeten zijn? Anders is draad mss kapot en kan ik er een nieuwe proberen te trekken? Of kan het zijn dat dit andere soort draad is?

Thx for the help.

_________________
Land Rover closest thing to heaven on earth


ma 11 jun 2018, 09:13
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 jun 2004, 19:59
Berichten: 4025
Woonplaats: Merelbeke
Antwoord met een citaat
Je moet de remdrukregelaar verwijderen. Bij de disco/range hubs wordt een andere schroefdraad gebruikt.

_________________
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Het zal wel aan mij liggen.
Afbeelding


ma 11 jun 2018, 09:26
Profiel

Geregistreerd: di 09 feb 2010, 17:59
Berichten: 387
Woonplaats: Meise
Antwoord met een citaat
zeerover schreef:
Je moet de remdrukregelaar verwijderen. Bij de disco/range hubs wordt een andere schroefdraad gebruikt.


Waar vind ik remdruk regelaar hoe neem je die eruit?
Welke draad is dit? Zou ik draad van een gewone m10 in die hubs kunnen trekken? Of iemand toevallig nummer van correcte bouten kan ik die bestellen

_________________
Land Rover closest thing to heaven on earth


ma 11 jun 2018, 09:47
Profiel

Geregistreerd: di 09 feb 2010, 17:59
Berichten: 387
Woonplaats: Meise
Antwoord met een citaat
zeerover schreef:
Je moet de remdrukregelaar verwijderen. Bij de disco/range hubs wordt een andere schroefdraad gebruikt.


is dit de G-valve?

_________________
Land Rover closest thing to heaven on earth


ma 11 jun 2018, 11:58
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 aug 2004, 18:49
Berichten: 7108
Woonplaats: Tessenderlo
Antwoord met een citaat
Volgens mij heeft een ninety geen remdrukregelaar.

_________________
Ninety met 3.5 V8 RRC motor en ZF automaat.
Td5 chassis.
Megajolt
Pto superwinch
Home made rolkooi.
Defender DCPU 2008
I also suspect it is built by drunken football hooligans


ma 11 jun 2018, 16:33
Profiel

Geregistreerd: di 09 feb 2010, 17:59
Berichten: 387
Woonplaats: Meise
Antwoord met een citaat
steven 90 schreef:
Volgens mij heeft een ninety geen remdrukregelaar.


Wat is dit exact want eerste keer dat ik hiervan hoor

_________________
Land Rover closest thing to heaven on earth


ma 11 jun 2018, 17:18
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 aug 2004, 18:49
Berichten: 7108
Woonplaats: Tessenderlo
Antwoord met een citaat
baudts schreef:
steven 90 schreef:
Volgens mij heeft een ninety geen remdrukregelaar.


Wat is dit exact want eerste keer dat ik hiervan hoor


Ik weet dat bv stationwagons een klepje hebben dat als je meer gewicht op de achteras zet dat dit bediend wordt en dat je dan meer druk krijgt naar de achterste remmen.
Mijne 90 heeft dit bv niet, ik heb enkel op de bulkhead een soort van verdeelstukje maar dacht dat dit meer was om het circuit gescheiden te houden bij remleiding breuk.
Maar ben er niet meer zeker van zou het moeten opzoeken in mijne boek.
Je ziet dat klepje duidelijk hangen onder de wagen, als je de remleidingen volgt van de achteras naar voor toe en je vindt een klepje met een hefboom die bediend wordt.

grts

S

_________________
Ninety met 3.5 V8 RRC motor en ZF automaat.
Td5 chassis.
Megajolt
Pto superwinch
Home made rolkooi.
Defender DCPU 2008
I also suspect it is built by drunken football hooligans


di 12 jun 2018, 08:09
Profiel

Geregistreerd: di 09 feb 2010, 17:59
Berichten: 387
Woonplaats: Meise
Antwoord met een citaat
steven 90 schreef:
baudts schreef:
steven 90 schreef:
Volgens mij heeft een ninety geen remdrukregelaar.


Wat is dit exact want eerste keer dat ik hiervan hoor


Ik weet dat bv stationwagons een klepje hebben dat als je meer gewicht op de achteras zet dat dit bediend wordt en dat je dan meer druk krijgt naar de achterste remmen.
Mijne 90 heeft dit bv niet, ik heb enkel op de bulkhead een soort van verdeelstukje maar dacht dat dit meer was om het circuit gescheiden te houden bij remleiding breuk.
Maar ben er niet meer zeker van zou het moeten opzoeken in mijne boek.
Je ziet dat klepje duidelijk hangen onder de wagen, als je de remleidingen volgt van de achteras naar voor toe en je vindt een klepje met een hefboom die bediend wordt.

grts

S



Ok ik zal eens kijken.

Heb ook gehoord da het kan zijn dat hoofdremcilinder kapot kan zijn. Kan dit gezien remmen voorraan wel goed werken?

_________________
Land Rover closest thing to heaven on earth


di 12 jun 2018, 08:26
Profiel

Geregistreerd: di 09 feb 2010, 17:59
Berichten: 387
Woonplaats: Meise
Antwoord met een citaat
Is er een manier om master brake cylinder te testen?

_________________
Land Rover closest thing to heaven on earth


wo 13 jun 2018, 08:35
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling