Het is nu vr 23 aug 2019, 11:45



Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Conversie trommelremmen naar schijfremmen 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 aug 2004, 18:49
Berichten: 7087
Woonplaats: Tessenderlo
Antwoord met een citaat
baudts schreef:
Is er een manier om master brake cylinder te testen?


Met draaiende motor voet goed stevig op de rem en goed duwen, als uwe voet blijft zakken heb je drukverlies en dan kan het zijn dat het daar zit.
Maar het fenomeen dat jij hebt daar heb ik zelfs nog nooit van gehoord :?

_________________
Ninety met 3.5 V8 RRC motor en ZF automaat.
Td5 chassis.
Megajolt
Pto superwinch
Home made rolkooi.
Defender DCPU 2008
I also suspect it is built by drunken football hooligans


wo 13 jun 2018, 16:20
Profiel

Geregistreerd: ma 06 dec 2010, 22:28
Berichten: 351
Woonplaats: Laakdal
Antwoord met een citaat
Ben je zeker dat je vooraan aan de Brake master cylinder de leidingen juist zitten hebt?


wo 13 jun 2018, 18:50
Profiel

Geregistreerd: di 09 feb 2010, 17:59
Berichten: 349
Woonplaats: Meise
Antwoord met een citaat
yabba3 schreef:
Ben je zeker dat je vooraan aan de Brake master cylinder de leidingen juist zitten hebt?

Ben hier niet aangekomen dus ga ervan uit van wel. Hoe moeten deze zitten

_________________
Land Rover closest thing to heaven on earth


wo 13 jun 2018, 19:07
Profiel

Geregistreerd: di 09 feb 2010, 17:59
Berichten: 349
Woonplaats: Meise
Antwoord met een citaat
ok laatste weken nog wat aan wagen gewerkt en was eindelijk klaar naar grondige werken om nog een s op de baan te gaan. en te zien hoe de remmen daar presteren.

Had ondertussen ook olie vervangen in het systeem en alles nog eens grondig ontlucht.

Echter mijn problemen blijven bestaan en de wagen remt toch niet naar behoren. Indien omhoog op de brug blijf ik het probleem hebben dat als je pedaal tot midden drukt dat de achterbanden blokkeren echter indien je verder drukt deze terug los komen te staan en je deze kan draaien.

@steven: klepje heb ik precies niet gevonden. Kan je hier eens foto van nemen?

wat kan dit nog veroorzaken?

kapotte master brake cylinder?
kapotte brake servo?

Kan je deze op 1 of andere manier testen?

_________________
Land Rover closest thing to heaven on earth


vr 19 apr 2019, 10:15
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 sep 2003, 10:57
Berichten: 2697
Woonplaats: Herentals
Antwoord met een citaat
baudts schreef:
ok laatste weken nog wat aan wagen gewerkt en was eindelijk klaar naar grondige werken om nog een s op de baan te gaan. en te zien hoe de remmen daar presteren.

Had ondertussen ook olie vervangen in het systeem en alles nog eens grondig ontlucht.

Echter mijn problemen blijven bestaan en de wagen remt toch niet naar behoren. Indien omhoog op de brug blijf ik het probleem hebben dat als je pedaal tot midden drukt dat de achterbanden blokkeren echter indien je verder drukt deze terug los komen te staan en je deze kan draaien.

@steven: klepje heb ik precies niet gevonden. Kan je hier eens foto van nemen?

wat kan dit nog veroorzaken?

kapotte master brake cylinder?
kapotte brake servo?
n je deze op 1 of andere manier testen?


Als men een achteras met schijfremmen steekt....moet men ook de hoofdremcilinder van een Tdi steken.Ook de rembooster want een tdi hoofdremcilinder staan de bevestigingsgaten niet zoals die van een nad of td
Als men nieuwe remblokken steekt zal men de eerste dagen een sponziger gevoel hebben omdat de remblokken zich aan de schijven moeten aanpssen.
Als men remmen onderhoud dan moet men er zekers van zijn de alle zuigers nog voldoende los zitten
Het is weer zo iets als met uw stuurhuis.....eerst enkele dagen mee rijden en zien hoe het evolueert.
Rob


vr 19 apr 2019, 11:38
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 sep 2003, 10:57
Berichten: 2697
Woonplaats: Herentals
Antwoord met een citaat
baudts schreef:
yabba3 schreef:
Ben je zeker dat je vooraan aan de Brake master cylinder de leidingen juist zitten hebt?

Ben hier niet aangekomen dus ga ervan uit van wel. Hoe moeten deze zitten


Kunnen niet verkeert zitten want de ene nippel is dikker dan de andere.
Rob


vr 19 apr 2019, 11:43
Profiel WWW

Geregistreerd: di 09 feb 2010, 17:59
Berichten: 349
Woonplaats: Meise
Antwoord met een citaat
op aanraden van Rob heb ik een brake booster en remcilinder van een TDI gestoken. (Bij hem gaan ophalen).
Echter bij het installeren heb ik gezien dat deze cilinder pak kleiner is dan de vorige waardoor de remleidingen nu te ver uitkomen. Teveel ook om voorzichtig te verbuigen.

Iemand een idee dat indien ik de remleidingen vervang naar deze van 200 TDI of dit moet werken? Kent iemand toevallig ook de part nummers of hebben ze toevallig thuis iets liggen.

Volgens mij gaat het om 3 leidingen. ( naar rechter wiel, naar bakje op chassis balk dat naar de achter remmen gaat, en eentje naar linker wiel (is een nieuwe want deze stond niet op de vorige remcilinder hier werd dit pas later vertakt).

_________________
Land Rover closest thing to heaven on earth


ma 08 jul 2019, 07:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bartv


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling