Het is nu di 17 sep 2019, 15:28

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 pinker 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
mijn pinker slaat terap af bij het nemen van een bocht iemand idee hoe ik dat kan maken? dat deze weer normaal werkt het is een def td5 2002

ma 06 mei 2019, 17:45
Profiel

Antwoord met een citaat
Heb dit ook ooit gehad had te maken met het blauw plastiekje dat achter het stuur zit dat niet goed zat.

Bij mij was dat omdat het ijzeren clipje op het stuur wat scheef stond deze rechtgezet en blauw plastiekje correct geplaatst en werkte weer correct.

In dit filmpje (1'33'' blauw plastiekje 2'16'' ijzeren clipje op achterkant stuur) zie je welk plastiekje ik bedoel: https://www.youtube.com/watch?v=0tZ2rP1nz1Y

Bij mij is het wel een defender van '85. Dus weet niet of dit op nieuwe defender hetzelfde werkt.

di 07 mei 2019, 07:21
Profiel

Antwoord met een citaat
gelieve ook tip(s) te geven hoe het stuur eraf te krijgen.
heb het eens geprobeerd, zat potvast, heb moer er maar terug opgezet...
mn pinkers springen m.a.w. nog steeds te vroeg af

di 14 mei 2019, 13:42
Profiel

Antwoord met een citaat
dafaljan500 schreef:
gelieve ook tip(s) te geven hoe het stuur eraf te krijgen.
heb het eens geprobeerd, zat potvast, heb moer er maar terug opgezet...
mn pinkers springen m.a.w. nog steeds te vroeg af

beste een puller kopen heb ik ook gedaan was niet veel geld en werkt altijd. Heb universele gekocht je hebt er ook specifieke enkel voor defender.
Heb de deze gekocht: https://www.amazon.de/dp/B00S66R4FE/ref=sr_1_1?__mk_nl_NL=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&keywords=universalabzieher+lenkrad&qid=1557845230&s=gateway&sr=8-1

Werkt zeer makkelijk je haat bout eraf. (laat deze op einde van draad zitten dat wanneer stuur loskomt je deze niet tegen je gezicht slaagt echter dat deze tegen bout slaagt). ook geen kans op beschadigen van de slots op stuurkolom. je lijn de gaten uit met de gaten op stuurwiel waar je draad ziet. en draai de dunne bouten hierin. zorg dat je nog wat speling hebt. (bij mij zaten deze bouten tikkeltje scheef echter stuur er ondertussen al 20 keer afgehaalt zonder draad te beschadigen. dan draai je de dikke zwarte staaf in het midden erin en lijn je dit uit met het midden van de stuurkolom. Je zit dit beetje vast en dan draai je de kleine bouten aan dat alles wat vast komt te zitten. als alles goed vast zit zet je rakkenjal met goede sleuten op de zwarte staaf en begin je te draaien en stuur kom er zo af.

Na de eerste keer heb ik bij het terug monteren van het stuur wel even met draad trekken door de gaten van het stuurwiel gegaan waar je de kleine bouten in draait. nu verloopt dit allemaal veel vlotter. Zat redelijk wat vuil in.

Op zich ervoor zorgen dat pinkers correct afslagen heb ik ook ff mee gesukkeld. op zich niet zo moeilijk na wat onderzoek hierover. op mijn model '85 haal je het stuur eraf en dan zie je een blauw ringetje steken (uit plastiek). Je moet zien dat deze goed staat. Er is een bubbel aan 1 kant. je moet zien dat deze naar links is gericht. boven en onder aan is er een uitsparing in het ringetje;

Aan het stuurwiel zie aan de achterkant een ijzer beugeltje met 2 staafjes. deze moeten in de uitsparingen van het plastiekje.
Hier (en dat was probleem bij) moet je zien dat de ijzeren ring op stuurwiel met de uitstekende staven correct is uitgelijnd. Bij was dit niet zo. Heb dit van stuurwiel moeten afhalen en opnieuw correct erop gezet. zodat dit uitlijnt met de blauwe ring met de bubbel naar links. zeer belangrijk dat dit blauw ringetje correct staat. het is dit namelijk dat de pinker terug uit klikt bij het draaien.

Foto hieronder zie je ijzeren ring op stuurwiel en blauwe ring. uitstulpje zie je niet want aan andere kant maar kan geen beter foto vinden;

Afbeelding

Weet niet van waar je bent. echter als je uit de buurt van steenhuffel bent kan je altijd eens langskomen en kunnen we het samen doen. Of kan je puller lenen. echter voor 20 euro is het geen slechte aankoop.

di 14 mei 2019, 15:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]