Het is nu vr 23 aug 2019, 12:23

Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
 Koelventilator series2a 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Hallo,

Eigenaardige vastelling toen ik een extra originele ( wel oude) metalen afdekkap op mijn radiator wilde plaatsen waar de koelschroef in draait die vooraan op de motor, waterpomp is gemonteerd.
Bedoeling was om de luchtstroom wat beter te concentreren door de radiator, heb ook nog zo'n halve schelp liggen die op de zijkant van die kap past.
Eigenaardig genoeg is de originele schroef blijkbaar groter fan het gat in die kap, waardoor ze er eigenlijk dieper moet inzitten, maar dan past de kap niet meer op de radiator zelf...en hapert de boel.
Alles komt eigenlijk uit een oude series 2a, militair, oliekoeler destijds ervoor en benzine...zat er destijds blijkbaar zonder problemen op. Voertuig is reeds lange tijd weg, kan dus niet meer vergelijken.
Stukken heb ik al lange tijd liggen en wilde ze nu op de radiator zetten van mijn series2a diesel...
Ofwel komt de schroef achter die kap? Wat mij zeer zou verwonderen ivm rendement.

Heb ook nog twee zo'n 2.25 diesel motoren in reserve staan met zelfde metalen schroef...zou dus de originele zijn.

Zou iemand raad weten, of is het niet echt nodig te monteren?

Of iemand een foto van zo'n montage?

Dank en groeten,
Stef

wo 10 jul 2019, 18:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1 bericht ]