Het is nu ma 15 okt 2018, 20:05

Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
 Wie kent deze LR Defender? 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Goeiemiddag, Beste,

Eerste post, en direct al een vraag, hopelijk geen al te groot probleem voor jullie! :)
Ik was wat de forum rules aan het zoeken etc, maar ik zag dat er iemand me al is voorgegaan met advies te vragen in deze sectie, dus ik dacht, ik maak dan ook gewoon een topic.

Heb interesse om een defender aan te kopen, en wat te groeien in het 4x4 gebeuren... moet ergens starten natuurlijk...
Maar aangezien mijn kennissenkring niet echt thuis is hierin, en ikzelf in het technische gebeuren ook al niet echt... kom ik hier bij jullie terecht.

Concreet, graag had ik over deze defender eens jullie gedacht gekregen. (en eventueel een objectieve schatting naar waarde?)
Zou volgens verkoper van een lid van hier geweest zijn. Ik heb al iemand anders ook raad gevraagd en die had al wat bedenkingen over de kennis van de verkoper.

https://www.2dehands.be/autos/land-rove ... 95265.html
https://www.emautocenter.be/tweedehands ... -defender/

Laten jullie iets weten?
Alvast bedankt!

wo 10 okt 2018, 13:59
Profiel

Antwoord met een citaat
raar... een autohandelaar die een wagen aanbiedt maar er geen prijs tegenover stelt
hmmm...

wo 10 okt 2018, 14:06
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Origineel werd deze online gezet aan 17.5 k ofzo iets meen ik me te herinneren... maar ondertussen ook al meegekregen (dat zelfs al is het op eerste zicht mooie en goede staat, en zijn er weinig km's) dat duur is... sowieso denk ik speelt deze verkoper op een markt om er snel munt uit te slaan...

sowieso zou ik liever een model kopen die in orde is. dan een goedkopere variant waar ik direct (veel) werk/kosten aan heb.

Deze ziet er op het eerste zicht zo een model uit die wel in orde lijkt?
Maar had graag wat meer info gehad van mensen die er iets van kennen! :)

wo 10 okt 2018, 14:14
Profiel

Antwoord met een citaat
Je kan onmogelijk op basis van deze niets zeggende "specs" en verkopersbulshit met wat foto's van de buitenkant, zeggen wat hij waard is
Tip: zet je woonplaats in je profiel, dan is het al makkelijker voor forumleden om te zien of er iemand in je buurt woont
Ga kijken met iemand die de probleempuntjes kent en doe desgevallend een bod naast de wagen

de foto's: geen foto van onderkant, niks van motor, ...
Banden van 2000€ ?
Ter info: ik heb dezelfde BFG Mud Terrains en een set van 5 incl nieuwe modular velgen koste mij NIEUW 1200€ -
om maar te zeggen: dát argument brengt ook al niks bij

los van het feit dat td5's heel gewild zijn... het blijft een auto van 15 jaar oud waar je binnenkort enkel nog (en ook daar misschien zelfs niet) buiten de stad de baan mee op mag (Euro 3)
Of ze in waarde blijven stijgen, is koffiedik kijken.... ik denk het persoonlijk niet
Men vraagt tegenwoordig zotte prijzen en zolang die gegeven worden blijft dat doorgaan - hamvraag zal zijn wat de impact van de nieuwe in 2020 op de 2ehands prijzen zal zijn
Een "investering" is een auto nooit (behalve voor collectors-items) - je hebt er altijd kosten aan en als je echt off-road wil gaan, ziet dat spel af, en kost ie nog meer
maar versta me niet verkeerd: ik heb nog geen moment spijt van de mijne... maar ik heb er dan ook een realistische prijs voor betaald

de optie "frequentie-radar" duidt wellicht op het feit dat er een CB (foto) in zit... maar geeft meteen ook aan hoe "onderlegd" deze brave aanbieder wel is #OMG

wo 10 okt 2018, 14:34
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Hey, Alvast bedankt voor je reacties trouwens!

Daarom zeg ik ook "op het eerste zicht" en "lijkt" ... Alles moet aan de wagen zelf bekeken worden natuurlijk, dat begrijp ik.. en daarvoor iemand meenemen ware natuurlijk het slimste. Zeker in mijn situatie. Maar aan de hand van de kilometers en de staat op het eerste zicht leek me dit een wagen die de tijd waard was om naar te informeren... Ik ben trouwens van de kanten van Ieper/Roeselare.

Maar vooraleer we dus daar onze tijd in steken, ware misschien interessant als er bij toeval iemand de vorige (eerste?) eigenaar van deze wagen kende... je weet nooit natuurlijk..

Of als de valkuilen al blootgelegd kunnen worden op voorhand... want mij sprak het eerst aan dat het een "garage" was die deze aanbood... maar zoals ik dus al aanhaalde werd er mij ook al eerder op gewezen dat die er niet te veel van kent zo te zien... of deze garage wil deze verpatsen aan iemand waar het niet op 5k komt... dus het betrouwbare aspect omdat het via een garage zou zijn kan ik alvast al schrappen.

Heb hier en daar natuurlijk wel al wat gelezen, maar als iemand nog wat lectuur voor me heeft, is altijd welkom! :)

wo 10 okt 2018, 14:49
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
GRX zottegem heeft 300 TDI te koop staan

Vreemd gegaan 2017 Mitsubishi Pajero

wo 10 okt 2018, 23:11
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Kijk eens goed naar de fotos...

12 volt stekker aan de trekhaak, zal dus niet gediend hebben om de kinderen naar school te voeren en boodschappen te doen.

Heeft wel wat last van corrosie aan het aluminium achteraan, lijkt me nogal goed gekuist met veel cockpit spray :D

Voor de juiste prijs zeker nix mis mee!
Td5 is volgens mij de betere motor om te kopen...

Neem iemand die er iets van kent als je een auto gaat bekijken.
Als de verkoper zegt dat ze onverwoestbaar zijn, prima, dan kan je enkele jaren garantie vragen! :D :D

do 11 okt 2018, 06:03
Profiel

Antwoord met een citaat
Alleen al de verkoopspraat zou mij er doen wegblijven, van die onzin van motor gaat makkelijk 500 000 km dat weet niemand. Elke motor kan dat, mits goed onderhoud en regelmatig een kaarske te branden en wat geluk...
Ik vind het een advertentie van een prater, ne echte verkoper.

Pto superwinch
Home made rolkooi.
Defender DCPU 2008
I also suspect it is built by drunken football hooligans

do 11 okt 2018, 07:34
Profiel

Antwoord met een citaat
steven 90 schreef:
Alleen al de verkoopspraat zou mij er doen wegblijven, van die onzin van motor gaat makkelijk 500 000 km dat weet niemand. Elke motor kan dat, mits goed onderhoud en regelmatig een kaarske te branden en wat geluk...
Ik vind het een advertentie van een prater, ne echte verkoper.

maar met een beetje chance kan dit wel het pareltje zijn waarnaar je zoekt....
als 'em er weinig van kent, kan 'em mss ook niet echt de waarde inschatten - dus ofwel komt er een zotte prijs uit waarover niet te discussieren valt
ofwel kan je met kennis van zaken (meegebracht hulpje) de prijs wat omlaag krijgen en een slag slaan

ofwel is het ne brolbak die er gewoon goed uitziet en in dat geval: afblijven

do 11 okt 2018, 07:38
Profiel WWW
xrover member

Antwoord met een citaat
Hij heeft waarschijnlijk wel offroad gereden: de beschermplaat voor de stuurstangen staat redelijk krom.
Td5 van 2003 zou een motornummer moeten hebben dat eindigt op 15p. 10p zijn modellen met kinderziektes, waarvan de belangrijkste zijn de bout van de oliepomp die los kan geraken, en plastic pennen tussen blok en cylinderkop waardoor die ten opzichte van elkaar kunnen verschuiven.
Eis zeker dat je de auto langs onder mag inspecteren zodat je het chassis op roest mag checken met een schroevendraaier o.i.d. De eerste Defender waar ik naar ging kijken bleek verbazend rot te zijn voor een auto van die leeftijd. Check zeker het gedeelte achter de achteras en de liggers die het tussenschot tussen motor en passagierruimte dragen.

Ik heb héél veel geleerd over de Defender van de Landrover Toolbox Videos , tegenwoordig Vehicle Repair Toolbox Videos (de afspeellijst over onderhoud en checks).
Sinds enkele maanden is nog een goed nieuw Defender kanaal: Brittanica Restorations

Ik hoop dat je intussen al weet dat Defenders onderhoudsintensief zijn. Als je alle werk moet uitbesteden, kan het een zeer dure hobby worden... Graag sleutelen is een plus, en de lol blijft gegarandeerd. De mijne nadert de 150 duizend kilometer, en ik heb er sinds ik hem kocht met 80k al behoorlijk wat werk aan gehad...

Groeten,

Joris

do 11 okt 2018, 08:12
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Hey, bedankt iedereen voor de berichten.

Zoals je wel kan lezen is het geen plotse bevlieging en heb ik oprecht interesse om hier nu mee door te zetten...
Daarom is het ook leuk door jullie opgevangen te worden, toffe community,...

Maar daar ik van het technische aspect misschien meer een leek ben dan goed voor me is... ben ik erg content dat ik hier gepost heb.
Uiteindelijk moet je ergens beginnen hé ... en beetje per beetje zien we dan wel!

Daarom is het eerst en vooral voor mij wel van belang dat ik er om te beginnen ene aankoop die zich al niet in rotte staat bevindt...
Is die dan wat duurder, welja dat neem je er bij hé...

Het eerste wat ik nu ga doen is de verkoper zelf eens opbellen en al eens aan de tand voelen!
Als dat positief blijkt... eens horen of er effectief iemand zou willen meegaan....

Zo niet, is het wss beter om dit exemplaar beter te laten passeren, dan zetten we de zoektocht verder hé :)

Grtz,
Xavier

do 11 okt 2018, 10:42
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Graag gedaan. Zet je woonplaats even in je profiel, dan vind je makkelijker hulp. (Kan ook zijn dat ze er wel in staat maar niet op mobiel toestel getoond wordt).

Groeten,

Joris

do 11 okt 2018, 12:51
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Ik vrees dat je het exemplaar zult moeten laten passeren...
Auto is verkocht volgens hun site.
Anders had ik wel eens mee geweest aangezien ik vlakbij woon.

Op facebook zijn er ook een aantal groepen waar regelmatig mooie exemplaren passeren.

Succes nog met de zoektocht!

do 11 okt 2018, 17:12
Profiel
xrover member

Antwoord met een citaat
Als je een goed koopje wil doen, zal je sneller moeten zijn!! :mrgreen: :mrgreen:

Mijn DCPU heeft maar 2 uur online gestaan :D

Mijn verkochte 110 300 tdi, was binnen de 24 uur verkocht.

Denk dat een goeie aan eerlijke prijs, zeer snel weg is...

do 11 okt 2018, 18:57
Profiel

Antwoord met een citaat
Hey gasten, bedankt voor de steun! Niets aan te doen, was inderdaad niet erg snel!
Erg druk hier, was zelf nog niet toegekomen om eens te bellen zoals ik gisteren al aanhaalde..maar geen drama, liever zo dan... ! :)

Enkele posts terug had iemand wat filmkes gepost, maar eens beginnen met daar naar te kijken dit weekend om zo een en ander bij te leren.

En het volgende dat ik doe, is beter screenen, en dan gewoon direct informeren wie volgende keer mee gaat!

grtz!

vr 12 okt 2018, 07:20
Profiel

Antwoord met een citaat
idd: voor jezelf even de dingen oplijsten die jij zoekt in een Def - oogjes openhouden (= dagelijks de zoekertjes sites, FB en fora in de gaten houden)
als er iets tussenzit: gewoon dirtect afspraak maken en iemand meepakken... de staat kan je best naast de wagen evalueren
beter een paar keer gaan kijken naar iets dat toch nop blijkt, dan te blijven wachten

maar realistisch blijven - zoals Vogler al aanhaalde: Def's zijn onderhoudsintensief, zeker als je daar mee gaat brakken
maar dat komt wel goed hoor.... gewoon geduld hebben en je kop niet (te) zot laten maken

vr 12 okt 2018, 07:38
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Hey Fetzl,

Doe ik. Zal hier dan eens delen..

En vervolgens zoals jullie aanhalen : eerst filteren en dan indien mogelijks... snel gaan kijken! evanlueren naast de wagen etc etc...
Ik heb de indruk dat er hier wel enkele zitten die dat zouden zien zitten om mee te gaan. Ik hou jullie op de hoogte! :)

Uit berichten zou het soms lijken dat het allemaal niet erg concreet is ofzo...
Maar ik wil er effectief mee doorzetten.. en tegelijk vooral ook realistisch en voetjes op de grond te zijn.

Hoeft nu niet morgen in kannen en kruiken te zijn, ik heb geduld. :)

vr 12 okt 2018, 09:23
Profiel

Antwoord met een citaat
Deze is vandaag opnieuw gepost op 2de hands.be
https://www.2dehands.be/link/autos/land ... urce=other

ma 15 okt 2018, 14:00
Profiel

Antwoord met een citaat
k vind de melding "prijs n.v.t." toch bizar

als je iets wil verkopen lijkt mij de prijs bijzonder van toepassing

ma 15 okt 2018, 14:33
Profiel WWW