Het is nu za 19 apr 2014, 18:59



Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Nog een winch vraag 
Auteur Bericht
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 okt 2003, 20:20
Berichten: 4328
Woonplaats: Brugge
Ik wil de relais kas van mijn goldfich onder de motor kap installeren

Nu zie ik dat de winch relais door koperen beugels (solid link, of hoe noemt zo iets) met de winch motor is verbonden

Door welke kabel dikte moet ik deze vervangen, of hoe doe je zo iets het best

Merci :wink:

_________________
Defender 130 Td5 2006
Discovery 3 TVD6 SE 2006
Discovery 1 3.9 V8 200 serie 1994
Discovery 200Tdi 1991*Verkocht*
Discovery 300Tdi 1994*Verkocht*
Range Rover Classic 2.5VM 1990*Verkocht*
Series III ex ABL 1974*Verkocht*


wo 11 apr 2012, 21:56
Profiel
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 apr 2008, 13:52
Berichten: 846
Woonplaats: Bevelly Hills
50 carré, met kabelogen die je toenijpt (met een speciale tang of met de bankvijs en na de bankvijs een slag met een doorslag)
Na ze toegenepen zijn warm stoken met een fijne gasbrander (chalumeau of een verfafbrander met een fijne bek :wink: ) en eens het kabeloog warm is langs boven soldeer laten inlopen tot het helemaal vol soldeer zit.
Laten afkoelen en dan krimpkous erover.

Bij bedrijven die in lasbenodigdheden doen kan je normaal wat goedkoper die dikte kabel koen dan bij electriciteitswinkels.


:wink:
Fredjes

Zoals je ziet zit er in dat oog een gaatje, nijpt uwe kabel erin met de bankvijs en dan klem je die in de bankvijs met dat openingska naar boven, warm stoken en soldeer erin.
Afbeelding

_________________
Discovery I '91 200td (gone)
RRC '79 (ooit under construction)
Defender td5 '00


wo 11 apr 2012, 22:07
Profiel
xrover member

Geregistreerd: wo 24 maart 2004, 20:34
Berichten: 2591
Woonplaats: Zoersel
fredjes schreef:
50 carré, met kabelogen die je toenijpt (met een speciale tang of met de bankvijs en na de bankvijs een slag met een doorslag)
Na ze toegenepen zijn warm stoken met een fijne gasbrander (chalumeau of een verfafbrander met een fijne bek :wink: ) en eens het kabeloog warm is langs boven soldeer laten inlopen tot het helemaal vol soldeer zit.
Laten afkoelen en dan krimpkous erover.

Bij bedrijven die in lasbenodigdheden doen kan je normaal wat goedkoper die dikte kabel koen dan bij electriciteitswinkels.


:wink:
Fredjes

Zoals je ziet zit er in dat oog een gaatje, nijpt uwe kabel erin met de bankvijs en dan klem je die in de bankvijs met dat openingska naar boven, warm stoken en soldeer erin.
Afbeelding


Of zo'n tang hebben:
http://www.beta-gereedschap.nl/contents ... 609cc5.jpg

Dan gaat het als niets, hoef je het ook niet meer te solderen. Komt echt niet meer los 8)


do 12 apr 2012, 07:47
Profiel WWW

Geregistreerd: wo 25 aug 2010, 20:08
Berichten: 381
Woonplaats: BHV
Hoeveel kost zo'n tang?

_________________
Bedankt voor uw oproep. Er zijn nog 63 wachtenden voor u. We helpen u dadelijk verder.,


do 12 apr 2012, 11:50
Profiel

Geregistreerd: zo 05 dec 2010, 21:08
Berichten: 3701
Frans , ik wil niet lastig doen ofzo....


maar waarom laat je de relais niet gewoon staan ?

voor uw winch , verbindingen en geleiding is dat absoluut de beste oplossing ipv via kabels !

Zit de relais in de weg voor montage ? doe je het voor het zicht ?


ik zou de relais laten staan maar enkel de bedieningplug verplaatsen of eentje bijplaatsen hoger gelegen.


do 12 apr 2012, 11:57
Profiel
xrover member

Geregistreerd: wo 24 maart 2004, 20:34
Berichten: 2591
Woonplaats: Zoersel
Swake schreef:
Hoeveel kost zo'n tang?


nieuw is dat kostelijke zaak :wink: :wink:


do 12 apr 2012, 15:40
Profiel WWW
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 okt 2003, 20:20
Berichten: 4328
Woonplaats: Brugge
Xtrem Def schreef:
Frans , ik wil niet lastig doen ofzo.... :lol: :lol:


Zit de relais in de weg voor montage ? doe je het voor het zicht ?


ik zou de relais laten staan maar enkel de bedieningplug verplaatsen of eentje bijplaatsen hoger gelegen.



Idd voor het zicht, vind het mooier zonder die plastieken doos erop maar mag niet ten nadele van de winch zijn natuurlijk
Maar is wel allemaal degelijk verbonden nu das een feit

Bediening binnen komt ze zo wie zo :wink:

_________________
Defender 130 Td5 2006
Discovery 3 TVD6 SE 2006
Discovery 1 3.9 V8 200 serie 1994
Discovery 200Tdi 1991*Verkocht*
Discovery 300Tdi 1994*Verkocht*
Range Rover Classic 2.5VM 1990*Verkocht*
Series III ex ABL 1974*Verkocht*


do 12 apr 2012, 15:47
Profiel

Geregistreerd: zo 05 dec 2010, 21:08
Berichten: 3701
:lol: :lol:

idd , zicht oogt mooier zonder de relais op de motor , dat is waar.
Mijn mening ken je , montage zoals ze is is deftig en je bent zeker van goei contact tussen relais en motor....

zolang ze maar werkt in Slowakije is't goed he :mrgreen:
en naar gelang het weer dan kant goed zijn dat die daar overuren gaat draaien :mrgreen: .........en uw co ook maar da moet ge hem nog ni vertellen :twisted:


do 12 apr 2012, 15:51
Profiel

Geregistreerd: zo 05 dec 2010, 21:08
Berichten: 3701
voor ik het vergeet....


ge moet zien dat uw winch getest is voor Slowakije he........



dus schrijft u maar in voor de Car & Crew Contest :twisted:


do 12 apr 2012, 15:53
Profiel
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 okt 2003, 20:20
Berichten: 4328
Woonplaats: Brugge
Eerst da disco klaar krijgen :lol:

_________________
Defender 130 Td5 2006
Discovery 3 TVD6 SE 2006
Discovery 1 3.9 V8 200 serie 1994
Discovery 200Tdi 1991*Verkocht*
Discovery 300Tdi 1994*Verkocht*
Range Rover Classic 2.5VM 1990*Verkocht*
Series III ex ABL 1974*Verkocht*


do 12 apr 2012, 16:01
Profiel
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 feb 2006, 15:11
Berichten: 2918
Woonplaats: overal & nergens
schoon.. schoon...

tis nen offroader duss : form follows function en nie omgekeerd :wink:

_________________
luxordeluxe.be


do 12 apr 2012, 16:34
Profiel
xrover member

Geregistreerd: ma 04 aug 2003, 11:45
Berichten: 2482
Brutus, gij zijt een schoolvoorbeeld van een offroader! :lol:


do 12 apr 2012, 16:41
Profiel
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 feb 2006, 15:11
Berichten: 2918
Woonplaats: overal & nergens
Reko schreef:
Brutus, gij zijt een schoolvoorbeeld van een offroader! :lol:



uw mutsj ligt hier :P

_________________
luxordeluxe.be


do 12 apr 2012, 16:43
Profiel
xrover member

Geregistreerd: ma 04 aug 2003, 11:45
Berichten: 2482
Juj! Ik probeer morgen ne keer naar GRX te gaan.. :wink:


do 12 apr 2012, 17:16
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov 2008, 20:35
Berichten: 376
Woonplaats: Alken
alanius schreef:
Dan gaat het als niets, hoef je het ook niet meer te solderen. Komt echt niet meer los 8)


Komt misschien niet meer los, maar contact is beter met soldeer. Ik heb h'm eerst gesoldeerd en daarna tussen bankschroef gepitst. Dan nog eens goed warm gemaakt, zodat soldeer ook opnieuw hecht met de kabelschoen.

_________________
Julius Ceasar 49 v. Chr.: “alea iacta est”


do 12 apr 2012, 19:00
Profiel
xrover member

Geregistreerd: ma 04 aug 2003, 11:45
Berichten: 2482
Mijne instalateur soldeerde toch ook mn kabels hoor :wink:


do 12 apr 2012, 19:02
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep 2004, 21:29
Berichten: 77
Woonplaats: BRUGGE
Xtrem Def schreef:
:lol: :lol:

zolang ze maar werkt in Slowakije is't goed he :mrgreen:
en naar gelang het weer dan kant goed zijn dat die daar overuren gaat draaien :mrgreen: .........en uw co ook maar da moet ge hem nog ni vertellen :twisted:


Ja ! Lap ! Is dat de manier om co's in de watten te leggen ?? :evil:
En als de winch niet werkt in Slowakije dan heb ik daar eigenlijk geen probleem mee :mrgreen: .... no winch= no job = club med :lol:
Maar Mr Discrofreak kennende zal hij alles doen opdat alles werkt en klaar is voor ... XXtrem :twisted:

En euh overuren ... yeeha = meer recup :idea: :lol:

_________________
Afbeelding

Defender 110 TD5


do 12 apr 2012, 20:33
Profiel
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 okt 2003, 20:20
Berichten: 4328
Woonplaats: Brugge
Zal voor de zekerheid maar zo een hand takel in de koffer gooien dan kan M eens goed zweten :lol: :lol:

_________________
Defender 130 Td5 2006
Discovery 3 TVD6 SE 2006
Discovery 1 3.9 V8 200 serie 1994
Discovery 200Tdi 1991*Verkocht*
Discovery 300Tdi 1994*Verkocht*
Range Rover Classic 2.5VM 1990*Verkocht*
Series III ex ABL 1974*Verkocht*


do 12 apr 2012, 21:47
Profiel
xrover member

Geregistreerd: wo 24 maart 2004, 20:34
Berichten: 2591
Woonplaats: Zoersel
indy schreef:
alanius schreef:
Dan gaat het als niets, hoef je het ook niet meer te solderen. Komt echt niet meer los 8)


Komt misschien niet meer los, maar contact is beter met soldeer. Ik heb h'm eerst gesoldeerd en daarna tussen bankschroef gepitst. Dan nog eens goed warm gemaakt, zodat soldeer ook opnieuw hecht met de kabelschoen.


Met zo'n tang is dat quasi 't zelfde, je duwt de schoen op 4vlakken plat tegen de de draad. Je kan dat 2x doen op 1 kabelschoen. Beter contact kan je niet krijgen alsook geen betere klemming. Is geen tangske van de tuttefrut winkel, zijn van die professionele tangen waarmee ze kabelschoenen (die ik heb tot 125 carré) op kabels zetten. Gaat ook stukken sneller en veel properder af te werken.
Het is ook bovendien heb je ook geen problemen dat de solduur verder in uw draad kruipt waardoor deze minder soepel wordt.


vr 13 apr 2012, 08:27
Profiel WWW
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb 2009, 21:04
Berichten: 153
Woonplaats: Aalter
Indien nodig ik heb zo'n tang liggen :wink:

Mvg

_________________
Lidnummer 240

DEF TD5 1999 CALEDONIAN BLEU


vr 13 apr 2012, 19:29
Profiel

Geregistreerd: ma 15 aug 2005, 09:34
Berichten: 106
Woonplaats: overpelt
ik heb het vroeger gedaan met 2 dikke hamers
ene op de grond kabel gesoldeerd in de schoen plat geklopt met de andere en opnieuw warm gestookt voor het 1 geheel te maken


vr 13 apr 2012, 21:40
Profiel
xrover member

Geregistreerd: zo 03 aug 2008, 22:01
Berichten: 1113
Woonplaats: Oudenburg
Bankvijs en doorslag :roll:

Geleidingsvet op doen en persen met het daarvoor bestemde materiaal.


zo 15 apr 2012, 13:28
Profiel
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 apr 2008, 13:52
Berichten: 846
Woonplaats: Bevelly Hills
frog schreef:
Bankvijs en doorslag :roll:

Geleidingsvet op doen en persen met het daarvoor bestemde materiaal.


Toch niet iedereen heeft het (ietwat dure) correcte materiaal om elke job tot op de letter juist uit te voeren?



1. 35 mm² en dan uw motor misschien wat overbelasten.
2. 50 mm² maar zelf geperst, wat plezier met het zelf te doen en misschien niet 100 % maar toch zeker beter dan de standaard kabels.


Geef mij en vele anderen maar optie 2 !


:arrow: :roll:

Kan je ineens ook iedereen die zelf wat spuit of verft of sleutelt aan z'n auto ook ineens doorsturen naar een carrossier of een garage?
Want misschien hebben ze wel een doppenset van de Gamma ofzo...

_________________
Discovery I '91 200td (gone)
RRC '79 (ooit under construction)
Defender td5 '00


zo 15 apr 2012, 14:01
Profiel
xrover member

Geregistreerd: zo 27 jul 2003, 17:40
Berichten: 1732
Woonplaats: Hemi-town
improviseren is leuker dan een dure tang kopen of lenen .

werkt prima als je de normale Mack-Gyver procedures volgd .

_________________
teamPOWERRR (the original)


zo 15 apr 2012, 18:18
Profiel
xrover member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 maart 2010, 20:05
Berichten: 1574
Woonplaats: Schoten
Afbeelding

_________________
Vark :LR 90 van '87 met een donor hart van een 200tdi Disco die nu op de eeuwige moddervelden zit.


zo 15 apr 2012, 18:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Spannie, techniiek


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling